Odstránenie žltých fľakov s pomocou Hue

29.10.2013 21:47

Pri fotení stolného tenisu v hale sa mi nepáčilo, že niektoré zábery mali nereálnu pleťovku: akoby na nej boli žlté fľaky.

Bolo ich vidno hlavne na rukách, ale aj v tvári.

 

Ukážka

Napríklad tento (už som ho tu publikoval):

S pomocou color balance (*) som sa to snažil vyladiť, ale nedarilo sa mi to :-(

(*) pozri článok: Oprava (napríklad "zeleného") farebného nádychu pomocou ColorBalance

 

E-M1

Najnovší Olympus už dokáže fotiť bez týchto fľakov.

Vidno to napríklad v recenzii na dpreview:

Výsek z E-M1 na ISO 6400:

Výsek z E-M5 na ISO 6400:

No čo už .. vedel som do čoho idem (že E-M1 má lepšie farby na vysoké citlivosti som písal už v článku Fotenie stolného tenisu PEN-om - príprava).

 

Hue

Hneď pod "Color ballance" mám v Olympus vieweri možnosť meniť "Hue & Saturation". Nikdy som nevedel k čomu to môže byť dobré - vie niekto?

No dostal sa mi do rúk program Photofiltre (hľadal som freewarový program ktorý by dokázal selektívne rozmazať pozadie) a všimol som si že zatiaľčo ostatné programy čo mám majú len jeden posuvník, Photofiltre má jeden ešte aj pre každú farbu:

S jednotlivými posuvníkmi sa aj farby menili už "logickejšie" a pri nastavení "Blue" na hodnotu -42% sa mi zdalo že žlté fľaky zmizli. Takýto je výsledok:

A ešte raz (pre porovnanie) pridávam originál:

Viete?

Túto úprava bohužiaľ viem spraviť len na jeden súbor. Hodila by sa (asi) na všetky zábery ktoré som v tej hale nafotil.

 

Na záver sa teda pýtam:

  • vedeli by ste ako sa dá táto úprava zautomatizovať?
    (najlepšie freewarovými programami, keďže Photoshopu sa zatiaľ úspešne vyhýbam)
  • prípadne vedeli by ste pôvodný záber (**) upraviť lepšie?
  • vie mi niekto vysvetliť v akých situáciách sa dá využiť Hue?

(**) zdrojový a upravený súbor som uložil na úložisko.sk:

[Ganec]

 

Diskusná téma: Odstránenie žltých fľakov s pomocou Hue

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok