O fotkách

20.12.2013 19:54

    Po dlhšom čase som si dal vytlačiť pár fotočiek spolu s rodinnými. Porovnával som potom výsledok na fotkách s originálom v počítači.. Fotky boli jemne podexponované a teplota farieb trochu ušla do teplejších tónov.. B&W fotky boli s jemným odtieňom (neviem identifikovať akým) a le nič dramatické..

Čo z toho vyplýva??

    Najskôr som bol trochu sklamaný ale potom som nastavil gamu na monitore aby bola cca podobná na zdrojových fotkách ako na tlačených.. akurát tá teplota sa mi nijako nedala dosiahnuť a tak som si povedal že budem tvoriť jemne v chladnejších tónoch (ako som si všimol skôr pri svojich úpravách – nazvaných „sterilné“ ) a malo by to byť po tlači OK.. najbližšie to urobím a uvidím..

 

Záver

    Podľa záberov v PC a porovnávaním na fotkách som prišiel k záverom:

  • vysoký šum (12800) na fotke nebolo skoro vôbec vidno a foto vyzeralo lepšie ako tie dokonale čisté, ktoré mi prišli ako keby boli na nich zliate farby a mimo DOF ešte horšie (neviem to lepšie opísať),

    Do budúcna to nebudem tak riešiť šum a smelo nechám alebo aj pridám nejaký..

  • prepaly som riešil dosť ale pri bežnej fotke sa človek môže na to vykašľať.. je to asi len pre šialencov (ako som bol aj ja) čo nemajú do čoho rýpnuť.. nie je to v malej miere dôležité a na fotke to nevido,

  • pri tlači väčších formátov si dajte najskôr vytlačiť malú fotku a skorigovať výsledok podľa tlače,

  • rámiky pri tlačenej fotke je škoda dávať.. prichádzate o dosť podstatnú časť fotky, rezy je dobré robiť v štandartných pomeroch (3:2, 4:3, 1:1,..) aby sa predišlo sklamaniu pri malej fotke (prispôsobenej strojom na kratšiu stranu)

  • nízka clona spolu s FF (f 1,4-1,8) na fotke nevyzerajú niekedy najlepšie..

  • .

A ako ste na tom vy? Tlačíte svoje fotky a vidíte ako to vyzerá mimo PC?? Aké máte skúsenosti???

Diskusná téma: O fotkách

Titulok: canada goose outlet Vložil: pcqmnhkvd@gmail.com Dátum: 03.12.2014

Titulok: canada goose outlet Vložil: pcqmnhkvd@gmail.com Dátum: 02.12.2014

Titulok: canada goose outlet store Vložil: pcqmnhkvd@gmail.com Dátum: 02.12.2014

Pridať nový príspevok