[linka] nastavenie vhodného WB

25.09.2013 16:46

Narazil som na článok Jak ovládnout barvy na fotografii.

Sú tam vymenované možnosti kedy aký White ballance použiť. Síce je to článok písaný pre začiatočníkov, možno sa z neho doozvedia niečo nové aj tí čo už fotia dlhšie. Napríklad mňa zaujala rada:

  • "U fotografování podzimní krajiny nebo západu slunce dejte vždy ikonu stínu."

S tým západom slnka to určite vyskúšam.

Osobne k tomu článku však mám 2 pripomienky:

  1. vyjadrenie: "Když budete fotografovat do formátu RAW, nemusíte se o vyvažování bílé vůbec starat. Vše se dá nastavit dodatečně v PC."
    Určite je lepšie nastaviť WB priamo na mieste: šetrí sa tým čas s postprocessingom, dá sa vplyv nastaveného WB porovnať s originálom a niekedy sa proste dosiahnu lepšie výsledky
    (u fotenia stolného tenisu som z RAW nedokázal nastaviť také farby ako vznikli po manuálnom nastavení vo foťáku)
  2. chýba mi tam vyjadrenie že sa farby dajú jemne doladiť aj z JPG
    viď   môj článok Oprava (napríklad "zeleného") farebného nádychu pomocou ColorBalance

[Ganec]

 

Diskusná téma: [linka] nastavenie vhodného WB

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok