[Ganec bloguje] DSLR prirovnania 1: Rama

19.08.2013 19:14

Ako ma napadli prirovnania

Aby som zistil či záujemcovia o zrkadlovku vôbec vedia do čoho idú, napadlo ma spraviť anketu. No keby som sa spýtal či poznajú zrkadlovky, tak by určite odpovedali že áno a ja by som sa nič nič nedozvedel. Tak som išiel na to z druhej stany: spýtal som sa či poznajú bezzrkadlovky.

Čo som sa z tej ankety dozvedel napíšem neskôr, ale v diskusii ma chcel FotoABC  zosmiešniť tvrdením že chcel si kúpiť "pět rohlíků, čtvrtku másla a mlíko", ale ho voľakto začal presviečať o kombinácii "bezrohlíková minibageta, bezmáselná pomazánka a sojové bezmléko ve 14 různých barvách" . 

Samozrejme tým získal od mojich odporcov veľký obdiv (rozumej: 5 kliknutí na "poděkovat").

 

Z  podobnej recesie som mu napísal že keby si prečítal (a hlavne pochopil) napríklad články Škodlivá biela tekutina, ktorej hovoríme mlieko a Zákerné mlieko: Spôsobuje rakovinu prostaty?, možno by mu jeho prirovnanie neprišlo až také vtipné...

No neskôr sa Callgaro vyjadril že: "v systému rohlík-mléko-máslo již po několik let neproběhla žádná inovace, pouze se rohlíky zmenšili o 7g a do mléka a másla se přidává více vody".

Tak som mu naznačil že každému z týchto ingrediencií už dnes existuje alternatíva (a mal som pripravenú reakciu ktorú uverejním v 2 časti) ktorá niektorým vyhovuje viac ako pôvodná kombinácia. K jej publikovaniu ale nedošlo, lebo medzi alternatívami masla bola samozrejme aj Rama.

Ra ma

Uvedomil som si že Rama vlastne prešla probným procesom ako zrkadlovky a tak som to do toho príspevku aj napísal.

Medzi jej výhodami som uviedol že je lacnejšia ako maslo. Samozrejme sa hneď ozvali hlasy že nie je a tak (ako takmer proti všetkému čo poviem) som to musel dokázať (asi si aj v dnešných dobách len málokto uvedomuje, že keď sa za rovnakú sumu sa dá kúpiť 400g Ramy ako 250g masla, tak je vlastne lacnejšia).

Potom som ale musel vysvetľovať, že niekto fakt berie Ramu ako náhradu masla:

Náhrada za maslo?

Citujem sa:

Mne nemusíš vysvetľovať čo je to maslo.

  • Vysvetľuj to blondínam, ktoré si maslo nekupujú lebo má veľa kategórií.
  • Vysvetľuj to žobrákom, ktorí radšej ušetria korunku a kúpia si lacnejší margarín.
  • Vysvetľuj to lenivcom ktorím sa nechce čakať kým sa maslo dá natierať a radšej natierajú Ramu.
  • (ešte by som mohol napísať) vysvetľuj to tým čo majú vysoký cholesterol a tak im doktori maslo zakazujú
  • Vysvetľuj to predajniam, ktoré ho preto prestávajú nakupovať -> výrobcovia vyrábať -> jeho cena rastie.

Preto Rama nepotrebuje reklamu: zákazníkov má istých. Podobne ako zrkadlovky.

 

Pre mňa skrátka Rama nie je náhradou masla, ale pre mnohých áno.

Ja si o masle myslím toto:

 

Rama vs zrkadlovka

nakoniec som napísal (a teraz rovediem o ďalšie 2 body) čo má spoločné Rama a zrkadlovka:

  1. Rama spočiatku neexistovala, len obyčajné maslo
    (foťáky najprv nemali zrkadlo)
  2. Rama sa rýchlejšie rozotiera
    (príchod zrkadla a AF umožňovalo rýchlejšie zaostrenie)
  3. Ich presadeniu pomohla masívna reklama a nízke ceny
    (zrkadlovky sa presadili až po Canon kampani "You can" a po znížení cien)
  4. Rama niektorým ľuďom až tak moc nechutila, lebo boli zvyknutý na maslo, tak vznikla Rama s maslovou chuťou
    (do zrkadloviek sa pridal LiveView, ktorý rozšíril ich možnosti o funkcie kompaktov: náhľad, histogram, zväčšenie, ...)
  5. Aby ešte zvýšili záujem, začali vznikať margaríny s pridaním vitamínov alebo tvrdiť že sú zdravé (napr. reklamná kampaň Flora pre vaše srdce)
    (na zatraktívnenie zrkadloviek do nich začali zavádzať video)
  6. Vďaka internetu začína osveta ohľadom margarínov (ako vznikli, čo môže spôsobovať, ...)
    (doteraz ignorované problémy zrkadloviek sa vďaka megapixlom začínajú citeľnejšie prejavovať)
  7. Reklamná kampaň skončila, no ľudia ju ale naďalej kupujú, lebo za tú cenu dostanú väčšie množstvo
    (laici uprednostňujú rovnako drahé zrkadlovky pred bezzrkadlovkami, lebo si myslia že majú lepší pomer cena/výkon)
  8. Mliekárenský priemysel upadá, nepomáha ani reklama (napr. adoptuj si kravičku)
    (Nikon najal na reklamnú kampaň bezzrkadloviek Astona Kutchera .. a predsa im klesajú predaje)

Záver

Čo s toho plynie? No v podstate teraz ešte nič. To sa dozvieme až neskôr.

Ale ja si proste myslím, že aj Rama aj maslo budú vedľa seba ešte pekne dlho existovať.

Jasné je ale jedno: že obidve alternatívy majú svojich prívržencov.

[Ganec]

Súvisiace články

[Ganec bloguje] DSLR prirovnania 1: Rama

[Ganec bloguje] DSLR prirovnania 2: mlieko - rožok - maslo

[Ganec bloguje] Foto-prirovnania 3: kúpa auta

Diskusná téma: [Ganec bloguje] DSLR prirovnania 1: Rama

Titulok: Rama Vložil: Peter Dátum: 21.08.2013

Článok na ktorom by si zgustol psychiater. Čo veta to demagogická perla, srší z neho nenávisť voči zrkadlovkám Nikonu a zvlášť Canonu.

Titulok: Re:Rama Vložil: Ganec Dátum: 24.08.2013

Zle chápeš niektoré veci:
- to že Canon sprístupnil kvalitnejšie foťáky bežným ľuďom (zlacnením) pokladám za dobrá vec
- využitie reklamy je v kapitalizme bežná praktika - tiež sa voči nej nedá nič namietať

Čo sa mi na Canone nepáči som písal v predchádzajúcom článku: že posledné roky zaspal na vavrínoch. No zdá sa že sa veci už lepšia.

A reklamy s Kutcherom?
Nevidel som ich, ale keďže nezabrali, asi nemali to správne posolstvo...

Pridať nový príspevok