dymofka

19.12.2011 12:41

Ako na dymofky..

 

No skúsil som to samozrejme aj ja a prvý pokus sa skončil po 5. minútach kedy ma manželka zastavila, že som zasmradil celý byt.. dnes som mal chvíľu času (dovolenka) a vypálil som ešte jednu tyčinku, spravil jeden výsledný obrázok a rád opíšem ako som sa k nemu dostal..

No dosť bolo rečí..

Budeme potrebovať:  tmavú podložku, vonnú tyčinku, zdroj svetla z boku, odrazka (ja som dal, ale nemusí byť (inak kniha a na nej alobal..)) no a samozrejme foťáčik..

 

Scéna:

Ako tmavé pozadie som využil synovu podložku na písanie (na druhej strane autíčko), tyčinku drží štipec, odrazku (alobal na knihe) netreba ale skúsil som a neuškodilo, svetlo som riešil externým bleskom osadeným v mojom softboxe (škatuľa a na nej nažltlý papier), kniha za škatuľou bráni svetlu, aby sa dostala na podložku.. No oplatí sa dať nejaký papier pod tyčinku J.

 

Ešte nastavenia: ISO 100, manuál clona 8-10, čas 1/200 (250), externý blesk nastavený v pomere 8:1 s interným a celkovo oslabené EV o 1  - to som skúšal aby som mal stále tmavé pozadie – teda neosvetlenú podložku.

 

Potom iba cvakať a cvakať:

 

Postproces:

  1. Izoloval som jeden dym gumou
  2. Jeden záber kávy, čo som si akurát spravil ku práci J
  3. Na nový obrázok – čierny podklad – a izolovaný dym – len pre ukážku
  4. Spojenie záberu pohára a dymu
  5. Dym bol svetlý a nejako mi nepasoval do scény, tak som ohraničil to, čo som chcel zmeniť a zmenil som podľa tabuľky farebnosť dymu.

 

No nechce sa mi moc písať  a idem zdobiť stromček tak len posledný obrázok:

 

Veľa zábavy prajem a ako vždy:   Dobré svetlo!!

Diskusná téma: dymofka

Titulok: :) Vložil: jana Dátum: 20.12.2011

jeeee, dobre, mam rada, ked fotografi prezradia kusok z varenia fotky. fajne, mozno dakedy vyskusam....len rozmyslam kedy, aby mi do toho dymu nafrflali doma nasi :DDDD

Titulok: Re::) Vložil: DUDIS Dátum: 21.12.2011

:)
som rád ak pomôže..
páči sa mi táto téma a keď bude zase trochu času prihodím do rubriky Fotíme spolu nejaký iný postup na fotku..
a dík za zastavenie

Pridať nový príspevok