Ako si pomôcť pri silnom slniečku..

10.03.2013 15:06

Niekedy sa nedá pri bežnom fotení počkať na najlepšie svetelné podmienky (ráno, večer), ale treba fotiť.. napríklad sa dokumentuje nejaká prehádzka z rodinou.. nič umelecké.. len spomienková fotočka.. no ak by sme z toho chceli niečo vyťažiť (teda záber je dobrý, napríklad aj na zverejnenie ), treba sa s tým pohrať..

Skúsim popísať postup na náhonej fotke z poslednej prechádzky do Žiarskej doliny..

  1. foto: okolo  jednej hodiny na obed.. takže desné svetelné podmienky - silné slnko na bielom snehu (odrazy) v pozadí hora (stromy) v tieni..(fotky by mali ísť rozkliknúť..)

Záber najskôr upravím ako viem ako ma pustí RAW a vyvolám z toho viac expozícií ktoré sa pokúsim spojiť vo vrstvách..

        2. tri vyvolané expozície (dá sa samozrejme viac):

 

Otvorím si v zonery expozície a do svetlejšej skopírujem to, čo chcem mať tmavšie (obloha, ľudia, sneh..)

vyplatilo sa mi nedať prekrytie na 100% lebo ak niečo nebolo dobre vyznačené kúzelnou paličkou, tak to bolo vidno.. dával som 60% a kombinoval som prekrytia.. otvára to celkom zaujímavé možnosti pri zostavení snímkov..

potom nasledujú úpravy:

vyrovnanie hystogramu - vytiahne kresbu snehu

mapovanie tonality - doladenie snímku

lokálne úpravy - kontrast, svetlo, farby..

zmenľenie

výsledok

nevybral som si dobrý snímok.. moc som asi nedosiahol (nevytiahol z tieňov..ak seriózne práce tak viac expozícií pri fotení a potom skladať..).. ale tu, ako ukážka, stačí..

tak hor sa do práce a skúšať tie vrstvy.. ono to potom pôjde ľahšie..

Diskusná téma: Ako si pomôcť pri silnom slniečku..

Titulok: ako.... Vložil: Majo Dátum: 10.03.2013

Nedávno som videl tutorial na úpravu fotky na snehu v Zoneri
https://www.digineff.cz/clanek/editujeme/sn-h-mapov-n-tonality

Titulok: Re:ako.... Vložil: Dudis Dátum: 10.03.2013

jo použil som tiež mapovanie tonality na sneh..
zaujalo ma to prekrytie.. to som pri tom neskúšal..
dík.. budem používať.. trochu to zjemní..

Pridať nový príspevok