Stužková

19.12.2013 13:02

Mal som možnosť fotiť stužkovú slávnosť a chcel by som Vám pár slovami popísať ako bolo a na čo si dať pozor..

Najskôr príprava: prezrel som si na nete nejaké fotky a bežný program stužkových slávností.. aby som vedel do čoho idem :-). Zdalo sa to ako bežná reportáž a tak som k tomu pristupoval.. Dohodol som sa s chalanmi na stretnutí hodinu pred začiatkom kedy som sa zoznámil s ich programom a urobil pár záberov..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potom to prišlo... pamätal som si, že príchod bol pomalý vážny no tu to bolo rýchle a stihol som len 3 zábery.. príhovor bol OK ale stužkovanie tiež dosť rýchle.. triedna sa postavila tak, že bol problém ich dobre odfotiť a nestihol som uklonenie a zapálenie sviečky – v jednom rohu triedna so stužkami, v strede sa ukláňali a v druhom rohu zapaľovali sviečky.. a robili to ako na štafete.. jedného stužkovala a druhý ešte len zapaľoval sviečku.. teda nestíhal som..

pri prípitku som stihol viac a oplatí sa zobrať aj celá miestnosť a „divákov“ aj keď treba rátať s tým, že blesk moc nepomôže a treba ísť do vyšších hodnôt ISO alebo risknúť dlhší čas.. ja som zvolil druhú možnosť :-).

Netreba zabudnúť na tých najdôležitejších (študákov) a po úvodných tancoch s učiteľmi a rodičmi im spraviť spoločné foto a portréty.. ja som sa rozhodol pred večerou nafotiť páry mládeže ako aj rodičov pri stole a na požiadanie tiež spomienkové fotočky pre zaľúbených.. forma je na vašej fantázii :-).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

prípadne veselšie :-)

netreba  zabudnúť na program a samozrejme zábavu.. o polnoci podľa zvykov..

a bacha.. môže tam byť aj špión od konkurenciie :-)

Záver:

Urobil som cez 700 fotiek a maturanti budú mať z čoho vyberať :-), ale vážne.. je tu niekoľko zistení ktoré by som chcel zverejniť a o ktorých môžeme diskutovať.

  1. Dobré je vedieť program a dohodnúť si základné veci – kto, kde, kedy a ako dlho by to malo trvať (príklad: jeden maturant po prečítaní jeho mena prejde pomaly k triednej, nechá sa ostužkovať, prejde do stredu sály a potom zapáli sviečku.. až potom bude prečítané ďalšie meno a bude tam dosť času aby ste stihli všetky dôležité fotky..). Najlepšie je ak sa zúčastníte nácviku v danej miestnosti a dohodnete sa priamo spomenuté „kto, kde, kedy a ako“ to beriem ako základ aby sa všetko stihlo, alebo si zavolať kamoša na pomoc :-).

  2. Technika by mala byť na to pripravená – dostatok priestoru (karty), ovládanie svojej techniky aj za tmy, nabité batérie vo foťáku a blesku s dobrou kapacitou aby nás v nevhodnej chvíli nezradila. Keď som pri blesku – svetlo je alfa a omega pri fotení a na to netreba zabúdať.. dosť som sa natrápil s vyvážením bielej – rôzne zdroje teploty svetla zladiť je dosť ťažké.. ak je strop biely tak sa to dá dobre odrazom.. ak je ako tu – dosť to skresľuje.. Blesk má samozrejme určitý dosah pri určitom ISO a clone.. tak bacha na to.. Fotenie v tme – tanečky.. zaostriť v tme si vyžaduje nejaké požiadavky na techniku tak s kompaktom to nebude až tak dobré :-)

  3. Ak máte možnosť nejakých dáždnikov so svelom alebo nejaké doplnkové svetlo tak doporučujem.. na skupinové fotky rodinky akurát :-)
  4. Atmosféra pri fotení.. ľudia nie sú zvyknutí ak na nich mieri veľký objektív.. preto na uvoľnenie atmosféry je dobré sa troch s ľuďmi baviť „spriateliť“ a potom to ide ľahšie.. to platí vždy pri fotení :-)

  5. Detaily pred fotením aj počas sú dobré na dokumentovanie: priestoru, pohárov, darčekov, stužiek...

  6. ….

Diskusná téma: Stužková

Titulok: fotky Vložil: petokato Dátum: 21.12.2013

budem sa venovať len téme fotky. dúfam, že s tvojim foťákom fotíš do RAWu, lebo inak by som to považoval za vyhodené peniaze. prečo sa trápiť s presným nastavením bielej keď si to môžeš super jednoducho doupraviť z RAWu. nevidím zmysel v ideálne presnom nastavení foťáku. pri takomto rozmýšľaní ti často ujdú fotomomenty, ktoré sa už nikdy nezopakujú. stojí za pováženie, čo je pre teba cennejšie..

Titulok: Re:fotky Vložil: Dudis Dátum: 21.12.2013

Samozrejme fotím do rawu (už pri predchádzajúcich 2 foťákoch) ale problém pri vyvážení bielej nezmizne.. WB dorábam z rawu ale nie je to jednoduché.. vyvažuje sa spravidla na 18% šedej (čo nemám) a vplyv na to má osvetlenie okolia (blesk odrazom (od čoho sa odrazí) + interné osvetlenie a tiež vzdialenosti od svetiel a odrazov ).. píšem ako mongol ale viem čo tým chcem povedať.. hromadne sa to nedá robiť (to by muselo byť jedno miesto fotenia a nemeniace sa podmienky)
spomenul som že mám prerobených nad 700 fotiek a momenty mi ušli len z toho dôvodu že som sa nemohol rozštvrtiť.. reportáž je sranda vec.. brácho to pri jednej rodinnej oslave vzdal po 10tich záberoch s tým, že som tu ja (nestíhal) :-) ..

ale stužková dopadla v podstate dobre.. CD som rozdal a všetci maturanti boli spokojný.. a to je pre mňa to podstatné..

Pridať nový príspevok