Kvapkovky

15.02.2013 13:18

Nie je dobré počasie.. vonku je sychravo a nechce sa vám ísť von.. je niekoľko zábavných fotoaktivít, ktoré sa v amatérskych podmienkach nikdy neprejedia a dá sa s nimi experimentovať do nekonečna..

Jednou z nich je aj fotenie kvapiek. Je veľa spôsobov a možností ako ich fotiť a výsledné fotky môžu zaujať svojou nevšednosťou, farebným podaním, tvarom, atď., kreativite sa medze nenakladú a možnosti a spôsoby sú nevyčerpateľné..

Skúsim opísať ako som to robil posledne. Mojim cieľom bolo dostať do vyšplechnutej kvapky ostrý obraz (čo sa mi síce nepodarilo ale vzniklo niečo iné - mimozemšťan), ktorý som si pripravil. Čiže v osi záberu, za miesto, kde dopadali kvapky som umiestnil obrázok (treba ho obrátiť hore nohami aby sa zobrazil v kvapke správne) a začal fotiť. Podarilo sa mi viac záberov ale najviac tento:

 

Čo som využil:

  1. Fotoaparát s káblovou spúšťou na statíve
  2. Externý blesk
  3. Nádobu s vodou (u mňa pohár)
  4. Nádoba s vodou na kvapkanie (u mňa pet fľaša s dierkou)
  5. Pozadie  (u mňa obrázok slnečníc)
  6. Hodne trpezlivosti (nejaký nápoj pomôže)

 

Môj „ateliér“:

Na čo si dať pozor:

  1. Hĺbka ostrosti je menšia a trafiť ju je ťažšie – ja som použil manuálne ostrenie na predmet, ktorý som umiestnil na približný dopad kvapky (predmet samozrejme treba odstrániť :) ).
  2. Ak fotíte šikmo na rovinu výstreku kvapky treba rátať aj s tým, že DOFka nebude taká široká aby zobrala všetko..
  3. Nasvietenie je podľa možností ale doporučujem externý blesk
  4. Nastavenia fotoaparátu: asi najlepšie je zvoliť manuál a clony podľa objektívu a vzdialenosti od dopadu kvapiek a časy čo najkratšie.. ja som fotil na 1/250tine ale ak je externý odpaľovač čo zvláda viac tak by som sa nebál aj kratšie.. Samozrejme som skúsil aj dlhšie časy ale niekedy to bolo OK a niekedy to bolo máznuté.. ale zase ak je to brané ako tvorivý zámer – prečo nie..
  5. Nabité batérie – možno kravina, ale raz sa mi stalo, keď som sa už rozložil v „ateliéry“ nemal som nabité baterky a bolo vymaľované.. som si trochu zanadával a zase to zložil..
  6. Kvapátko – najskôr si ho pripraviť a odskúšať ako kvapká a či bude k dispozícii aj po hodine kvapkania. Ja som použil pet fľašu ale kvapkanie bolo nepravidelné a dosť to vyrušovalo. Odporučil by som nejaký sofistikovanejší spôsob..
  7. Ak chcete len zaujímavé pozadie skúste niečo farebné – napr. leták – ak je ďalej tak sa pekne rozmaže a kvapka dobre vynikne na farebnom pozadí
  8. Ak nie ste slobodní a manželka nemá pochopenie pre rozbombardovanie „ateliéru“ (kuchyne), tak bacha aj na ňu. Moja pekne soptila keď voda stekala po kuchynskej linke a vlastne bola všade..
Pripomienky a nápady sú vítané..

 

Diskusná téma: Kvapkovky

Titulok: Dá sa.. Vložil: Dudis Dátum: 15.02.2013

Samozrejme sa dá k tejto téme popísať kopec techník (pomalá voda, iné farby, skladanie záberov..), internet je toho plný.. ja som sa snažil priblížiť prostredie v ktorom foto vzniklo a pár mojich postrehov.. priebežne, ako si spomeniem ďalšie tak doplním.. prípadne z Vašich komentárov pripíšem dobré rady..
Tak hor sa fotiť :)

Pridať nový príspevok