[Ganec bloguje] Fotenie stolného tenisu PEN-om - samotné fotenie

22.09.2013 22:03

Včera som bol fotiť a stolnotenisovom turnaji (a samozrejme bol som si aj zahrať).
Ako som už popísal v predchádzajúcej časti, predchádzala tomu príprava.
Keď sa tak nad tým zamyslím, tak som ju pomerne odflákal.

Mnoho vecí nakoniec dopadlo inak ako som si myslel.
 

Čo som si zobral

Nakoniec som si zobral toho viac ako som si rozmyslel deň predtým:

  • E-P5 + pevná 17 + hľadáčik
  • teleobjektív 40-150
  • napadlo ma zobrať si nabíjačku
  • a E-P3 + pevná 45 (s ktorou by som fotil keď mi dôjdu baterky)

 

Čo som využíval

Nakoniec som využíval len pevnú 45-ku na fotenie pohybu, pevnú 17-ku na dianie v bufete a pohľad do haly.
Teleobjektív som nakoniec takmer nepoužil, lebo nebolo treba: dalo sa mi občas priblížiť sa dostatočne blízko (na rozdiel od skúšania počas tréningu, kedy som to skúšal len z diaľky spoza ohrádok).


Fotenie cez hľadáčik nemalo pre mňa s pevnou 45-kou pridanú hodnotu. No keď som dal foťák kamošovi čo fotieva zrkadlovkou tak on fotil zásadne iba cez hľadáčik.

Fotenie s vypnutou prioritou spúšte produkovalo citeľne lepšie výsledky ako počas skúšania.
Len občas som zaostril na zlé miesto a problémy nastávali aj vtedy keď zaostrenie trvalo kvapku dlhší čas.
Tak som sa časom na AF-C+Tr vykašľal úplne a fotil som už len na AF-S (zdalo sa mi že zaostruje rýchlejšie).
 

Výdrž batérie

Keďže som vedel že mám so sebou nabíjačku, tak som sa neobmedzoval.
Minule som sa snažil zachytiť hlavne loptičku pri raketke, ale príliš veľa takýchto záberov pokope nepôsobilo veľmi esteticky. Navyše akurát tedy sa vykonáva najväčší pohyb a tak sú vlastne také zábery najviac rozmazané pohybom.
Preto som si povedal že budem robiť dlhšie série, na ktorých bude aj náprah aj dokončenie loptičky.
Proste budem fotiť systémom "brute force" a potom niečo z toho vyberiem.


Po necelých dvoch hodinách mi došla .. karta.
Keďže som chcel fotiť do JPG, tak ma to pri plánovaní ani len nenapadlo, že sa mi takéto niečo môže stať.

Našťastie som si zobral druhý foťák (tiež s 8 GB kartou) a tak som mohol pokračovať v skúšaní ďalej.
na moje prekvapenie som ani s ním neminul baterku úplne a začala mi signalizovať vybitie až neskôr, keď sme si boli sadnúť do iných podnikov, čosi som ešte pofotil a kamošom som ukazoval čo všetko som nafotil.

Takže batéria vydržala:

  • na prvú kartu 1868 záberov
  • na druhú kartu 2094 záberov

Teda spolu neuveriteľných 3962 záberov!!!

 

Postrehy

  1. je lepšie fotiť niekoho so svetlejším tričkom, lebo u neho mi vychádzali kratšie expozičné časy (alebo pri pevnom expozičnom čase menšie ISO), alebo vyhľadávať miesto kde je najlepšie osvetlenie
  2. fotenie s rýchlym sériovým snímaním nemíňa baterku až tak moc
  3. predsa len som mal fotiť radšej na 1/500 sekundy (fotil som najčastejšie v priorite clony s clonou F2 a pevne zvolenou citlivosťou)
  4. pri veľmi vysokých citlivostiach je zbytočné fotiť na plné rozlíšenie
  5. fotiť sa dá aj vtedy keď sa na displeji ešte nezobrazuje LiveView ale výsledný záber
    (teraz som si pozrel v menu: mal som zapnuté zobrazenie záberu 0.5s a dá sa to aj vypnúť)
  6. aj bez presného zaostrenia (viď bod 5) sa dá s "guľometom" fotiť (napríklad každú sekundu pol sekundy)
  7. pri fotení by som si mal vyberať hlavne "výrazné osobnosti" ktorí sa viac/netypicky pohybujú alebo sa výraznejšie tvária
    (pre tentokrát som ešte fotil bez rozmyslu každého kto bol v dosahu)
  8. pre vážne fotenie takýchto vecí by som odporúčal pevnú 75-ku: má dlhší dosah a na záberoch by bolo viac máznuté pozadie
  9. treba si natrénovať „panning“ (teda naučiť sa predpokladať kde sa hráč pohne a sledovať ho) lebo častokrát mi hráč vybehol zo záberu akurát v tej najlepšej póze
  10. treba si dávať pozor na pozadie hráča, ktoré môže byť rušivé

Napríklad tu mi hráč v priebeho 0,2 s vyskočil zo záberu:

 

 

Ostatní

Občas som ukázal nafotené fotky ostatným. Mali úspech.

Pri pohľade na môj foťák takmer nikto nevedel o čo sa jedná, jeden sa ma aj pýtal či to je na kinofilm. Po ukážke snímania alebo výsledných záberov bol údiv ešte väčší.

V bufete sa ma aj jeden chalan pýtal že čo to je za foťák (samozrejme pýtali sa viacerý) a potom si to do mobilu zapísal. Podľa jeho slov:
„Akurát hľadám taký menší foťák, ktorý by dokázal takto fotiť aby som si ho mohol so sebou brávať. Zrkadlovka ako má Tomáš Šereda by sa mi už ku veciam nevošla“.


Záver

Fotenie športu (aspoň stolného tenisu) so súčasnou bezzrkadlovkou je možné. No treba to vedieť a treba fotiť inak ako so zrkadlovkou.

Dá sa fotiť aj s pomocou AF-S a rýchle sériové snímanie je naozaj prínosné.
Nižšia teoretická výdrž baterky u takéhoto fotenia nie je problém (lebo nie je nižšia).


Po zhliadnutí fotiek som celkovo spokojný s foťákom, trošku menej so zvolenou stratégiou. Proste fotenie športu je úplne iné ako iné typy fotenia a treba k tomu aj tak pristupovať. A hlavne nacvičiť si to.

Teraz ma ešte čaká vymazávanie nepodarkov a výber reprezentačných záberov.
Nechce sa mi :-(

[Ganec]

Diskusná téma: [Ganec bloguje] Fotenie stolného tenisu PEN-om - samotné fotenie

Titulok: New search engine 2021 Vložil: BobbyZes Dátum: 11.09.2020

[url=https://skoperations.site/q_demo_account.php]New search engine. - 1000 000$ [/url]

Normal operation starts from Sunday 5pm until Friday 4 pm at EST. Trading the foreign currency market has become very popular in since years. Before you invest, to be able to something about the fund forex broker.

<a href="https://skoperations.site/q_demo_account.php"> 1000 000</a>


Most people have heard of trading, for example, the New York Stock Exchange, and Trading forex isn't distant from whom. The difference is, proven fact that Forex trading is the trading of currencies, not stocks. Furthermore, it has a much bigger volume than stock and bond markets combined! Almost every stocks, it can be a high-risk investment, but it can also have an unusually high return, easily doubling investments in minutes.

Titulok: Hi Vložil: Haroldbor Dátum: 19.08.2020

aukso dirbiniai grandineles kiek kalorijĹł galima suvartoti per diena forex prekybos strategijos [url=https://lt.naraparts.de/paskolos-zmogus-zmogui/294/kiek-kaloriju-galima-suvartoti-per-diena/]batu nuolaidos kiek kalorijĹł galima suvartoti per diena cfd nptel[/url] patikrintos investicijos kiek kalorijĹł galima suvartoti per diena akademines keliones

Titulok: Hey Vložil: Haroldbor Dátum: 25.06.2020

ประเทศไทย nord fx จ่ายจริงไหม [url=https://th.naraparts.de/etf/464/nord-fx/]ประเทศไทย nord fx จ่ายจริงไหม[/url] ได้เงินจริงไหม nord fx เงินฝากขั้นต่ำ

Titulok: Skoky do výšky Vložil: Tom Dátum: 05.10.2017

Ahoj. Začínám fotit skoky do výšky. Správně je kdesi zmíněn čas 1/500, a co dokáže zničit záběr, je nepatřičné pozadí. Odhadovat bod zaostření při cloně 2,8 jsem neriskoval.

Titulok: displej teda naštastie klamal Vložil: peťo Dátum: 01.10.2013

tak nakoniec to teda vyzera lepsie ako na tom disleji :) Hoc to ma stale k realnym farbab daleko, nie je to uplne zle.

Pridať nový príspevok