[Ganec bloguje] Fotenie stolného tenisu 2: ligový zápas

06.11.2013 22:44

Pred tromi týždňami som bol na zápase nášho mužstva. Bol som len ako náhradník a keďže bol zápas až príliš vyrovnaný (nakoniec skončil 9:9) tak som nakoniec ani nenastúpil. No to mi nevadilo, mal som so sebou foťák a tak som si povedal že aspoň čosi pofotím.

Dokonca tam bolo lepšie osvetelnie ako v našej hale, takže by bol hriech nevyužiť to

(vychádzali mi s rozumnou citlivosťou aj časy 1/800 sekundy)

 

Toto fotenie sa mi zdalo o niečom inom ako fotenie turnaja

(keď som ešte nevedel na čo sa mám zamerať a tak som viac skúšal ako fotil...)

Až natoľko, že som sa rozhodol o tom napísať článok (hoci až teraz) a priložiť o čosi viac fotiek.

 

Nastavenie WB

Keďže tam bolo iné osvetelnie ako v našej hale, tak som si najprv pomocou športovej tašky nastavil WB:

No z výsledných záberov sa mi zdalo "až príliš sterilné", tak som ho nastavil ešte raz (aby bol výsledok farebnejší):

Možno je tá oranžová až prehnaná, ale už aspoň viem ako ju opraviť: Odstránenie žltých fľakov s pomocou Hue

(v tomto zábere som trošku doostril hráča - postup opíšem v ďalšom článku .. ale až keď si nájdem čas)

 

Zábery čo ma zaujali

Pri pozeraní výsledných záberov ma (paradoxne) zaujali práve tie ktoré nie sú priamo stolnotenisové.

 

Napríklad tu sa udialo asi toto:

"Bolo to prasiatko!"

Bolo to prasiatko!

"Ale kdeže, veď to išlo mimo stola!"

Ale kdeže, veď to išlo mimo stola!

a som veľmi rád že som túto situáciu zdokumentoval :-)

Hrdý som aj na tento záber:

Paulínu som totižto nikdy doteraz nevidel usmievať sa.
(a verím tomu že ani moji spoluhráči .. že nepostrehli ani túto situáciu)

 

Keď je aj pozadie dôležité

Pri pozeraní záberov (teda nie priamo pri fotení) ma občas zaujalo aj pozadie.

 

Napríklad ma zaujal tento kontrast medzi pohybom a sedením:

.. len ma ešte nenapadlo ako ho výstižne nazvať

(aby som ho mohol dať na flog.pravda.sk)

 

V tomto prípade som omylom nezaostril na hráča:

Vôbec ale nemyslím že to bolo na škodu ;-)

 

Tu (hoci záber nie je inak moc dynamický) ma zaujali plápolajúce vlasy:

 

Výraz tváre

Pri pozeraní jednotlivých záberov (už z fotenia turnaja) som si uvedomil, že fotenie stolného tenisu nie je až také jednoduché a dobré zábery vznikajú skôr náhodou ako plánovito. Je to spôsobené hlavne tým, že:

  • v situáciách keď hráči zahrávajú loptičku, väčšina buď zavrie oči alebo spraví nepeknú ("trpiteľskú") grimasu
  • zábery kde nie je na scéne loptička už nie sú také efektné a "stolnotenisové"
  • ostatné zábery fotené krátkym expozičným časom častokrát nevyzerajú dynamicky (hoci v skutočnosti sú)
    • toto sa týka aj záberov, kde sa loptička až takmer dotýka raketky

Utrpenie

Počas odohrania loptičky väčšina hráčov vyzerá úplne inak ako inokoedy počas hry.

Zopár publikovateľných ukážok:

(publikovateľných preto lebo ešte neviem či by sa niektorým takéto zábery nepáčili)

 

Uvoľnený výraz

Zábery keď sa hráči neškeria zvyčajne ale nevyzerajú až tak dynamicky

Hoci myslím si že napríklad tento je fpohode (ak nerátam mierne rušivé pozadie):

Podanie

Najjednoduchšie na fotenie sa mi zdá podanie:

  • na scéne je aj hráč aj loptička v zaujímavých pózach a gestách
  • griamsy nie sú až také utrpiteľské ako pri odohrávaní loptičky
  • hráč stojí na mieste, je teda možné fotiť aj s AF-S (AF-C tu nie je potrebné)
  • pri fotení s rýchlym sériovým snímaním je na výber z viacerých dobrých záberov (problém je už len vybrať ten najlepší :-) )

No aj podanie môže byť rozmanité:

Pre lepšie výsledky je vhodnejšie priblížiť sa čo najviac (a nájsť si vhodný uhol).

Záver

Toto fotenie (ligového zápasu) sa mi zdalo iné ako fotenie turnaja.

Možno preto, že po analýze záberov z turnaja som už zistil čo sa oplatí fotiť a čo nie, možno kvôli momentkám ktoré už určite nenafotím, možno kvôli tomu že som fotil len tak bez stresu a obáv o výsledok (vlastne ani fotky z turnaja som ešte nespracoval/nepublikoval) .. a možno kvôli niečomu úplne inému.

Odvtedy som ešte skúšal fotiť dvakrát (superligový zápas a Slovak Cadet Open), ktoré sa mi tiež zdali úplne iné.

 

Možno napíšem report aj z týchto akcií.

 

[Ganec]

Poznámka k fotkám

Zábery v tomto článku sú zvyčajne neupravované, len zmenšené na rozmer 1280x960 a zobrazované ešte menšie aby sa vošli na stránku.

Dajú sa zobraziť napríklad vo firefoxe s pomocou pravého tlačidla myšky (kliknutím na záber) výberom z ponuky "Zobraziť obrázok"

Diskusná téma: [Ganec bloguje] Fotenie stolného tenisu 2: ligový zápas

Titulok: Sterilita Vložil: Dudis Dátum: 13.12.2013

No foto ostrejšie a zaujímavejšie.. som však za viac sterilné.. tá prehnane žltá je.. no trolinku menej by mi pasovalo..
:)

Titulok: CCPBCwnx86 Vložil: WamOweddess Dátum: 08.12.2013



Titulok: vau Vložil: lt Dátum: 03.12.2013

Konecne fajn a k veci clanok. Aj fotky uz sa daju :) .. nieco z Teba bude :)

Pridať nový príspevok